Americký řetězec s rychlým občerstvením McDonald’s představil ambiciózní plán na otevření více než 10 tisíc nových poboček a nové pilotní restaurace, která by se pohybovala v segmentu Starbucks. Tato expanze znamená nejrychlejší období růstu v historii společnosti. Informují o tom Reuters a BBC.
McDonald’s plánuje otevřít do roku 2027 více než deset tisíc nových poboček po celém světě, přičemž jenom do konce roku letošního jich uvede do provozu dva tisíce, upozornila podle agentury Reuters společnost ve středečním sdělení.
Celkem by tak měla provozovat po celém světě 50 tisíc podniků. Kromě toho řetězec plánuje tento týden otevřít na chicagském předměstí Bolingbrook v americkém státě Illinois pilotní restauraci CosMc’s. V ní se budou podávat hlavně speciální drinky, káva a sladké pokrmy.
McDonald's is planning to open about 10,000 restaurants globally by 2027, in what could be the fast-food giant's fastest period of growth in its history https://t.co/1sLVvCwmo4 pic.twitter.com/DSkjkMzMRo
— Reuters (@Reuters) December 7, 2023
Její název odkazuje na mimozemšťana z mediální franšízy McDonaldland, marketing společnosti McDonald’s z 90. let. V příštím roce se počítá s otevřením dalších deseti těchto podniků v Texasu, upozornil server BBC News.
Firma také hodlá zdvojnásobit své příjmy z věrnostních programů. V současnosti má 150 milionů aktivních uživatelů generujících v rámci celého systému tržby přes dvacet miliard dolarů. Jejich počet chce do roku 2027 zvýšit na 250 milionů.
McDonald’s si stojí dobře
Dosáhla by tím ročního obratu 45 miliard dolarů. Navíc společnost hodlá investovat do automatizace procesů a zrychlení služeb. Oznámila spolupráci s americkým gigantem Google v zavedení umělé inteligence a cloudové technologie.
Podle společnosti to přispěje k teplejšímu a čerstvějšímu jídlu. McDonald’s si vede navzdory vysoké inflaci a rostoucím cenám velmi dobře. Prodeje mu vzrostly ve třetím letošním kvartálu o 8,1 procenta a jeho tržby dosáhly 6,69 miliardy dolarů.
Právě rostoucí zájem o řetězec rychlého občerstvení a jeho ikonické hamburgery nakonec vyústil v expanzi. McDonald’s očekává, že nové pobočky zvýší příští rok tržby v celé síti o dvě procenta a v letech následujících o 2,5 procenta.
Šéf společnosti Chris Kempczinski uvedl, že největším trhem pro McDonald’s by se nakonec mohla stát Čína. Co se CosMc’s týče, investoři by se zatím moc vzrušovat neměli, v případě úspěchu by však firma k expanzi přistoupila.