Jestliže teploty výrazně poklesnou, pak elektromobily ztrácejí desítky kilometrů ze svého dojezdu dosaženého v optimálních podmínkách. Některé jsou na to lépe, jiné hůře. O kolik přesně se sníží dojezd u různých typů elektromobilů prodávaných v USA ukázala studie společnosti Recurrent auto. Ta shromáždila data z více než deseti tisíc elektromobilů provozovaných i v těch nejchladnějších oblastech USA, například na Aljašce.
Studie pak vyhodnotila celkem 12 typů různých elektromobilů a zjistila, u kterých jsou rozdíly v letním a zimním dojezdu nejmenší a naopak největší. Nejméně mají chlad rády elektromobily Volkswagen ID.4, který ujede v zimě reálně o 46 procent kratší vzdálenost na jedno nabití a Chevrolet Bolt (se ztrátou 42 procent dojezdu). Jen o něco lépe si vedly také první generace Nissanu Leaf a Hyundai Kona Electric. V jejich případě jde o 34 procent, stejně jako u Fordu Mustang Mach-E.
S minimálně čtvrtinovou ztrátou dojezdu musejí v případě panování nízkých venkovních teplot počítat ještě uživatelé Fordu F-150 Lightning, Tesly Model S.
Naopak slušně si vedly další modely Tesly – 3, X a Y, které měly vždy snížený dojezd v rozmezí 23-24 procent.
A naprostým premiantem v této disciplíně se stalo Audi e-tron. U něho činí rozdíl mezi reálným letním a zimním dojezdem jen 16 procent.
Jde o jeden z prvních elektromobilů na světě, který měl ve své výbavě tepelné čerpadlo. Toto zařízení umí využívat odpadní teplo z akumulátorů a elektromotorů například k vytápěni interiéru. To pak může snížit spotřebu až o 3 kWh na sto kilometrů.