Značka Citroën zveřejnila snímky i technická data svého nového plně elektrického vozu. Ještě zajímavější jsou však v tomto případě údaje o cenách. Zatímco připravovaná verze s kapacitou baterií 44 kWh a dojezdem 320 kilometrů v režimu WLTP bude k dostání u dealerů automobilky od částky 23 300 eur, chystá se ještě levnější varianta. Ta ovšem dostane menší baterii (s menší kapacitou a dojezdem 200 kilometrů). V takovém případě bude ëC3 k mání již těsně pod hranicí dvaceti tisíc eur. Tato varianta ovšem bude nabízena o něco později.
Vůz má velikost klasického městského miniauta. Délka tedy o jeden centimetr přesahuje čtyřmetrovou hranici, výška pak je 157 centimetrů. Do kufru při vztyčených zadních sedačkách půjde naložit náklad s objemem 310 litrů.
Technickým základem je model Citroën New C3, který byl vyvinut speciálně pro rozvojové trhy. Používá jinou platformu než modely určené například pro Evropu.
Pohonnou jednotkou je elektromotor roztáčející přední kola s výkonem 113 koňských sil, který je schopen udělit maximální rychlost 135 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na sto přibližně za 11 sekund.
Dobíjení je možné buď střídavým proudem přes palubní dobíječku s výkonem 7 kW nebo i rychlejší stejnosměrným proudem. To jde výkonem až 100 kW a pa doplnění baterie z úrovně 20 na 80 procent trvá jen 26 minut.
Zatímco exteriér s výjimkou zajímavě řešených hlavních světlometů a oválného loga na přídi moc atraktivně nepůsobí, interiér je naopak moderní. Dokonce obsahuje velký centrální dotykový displej s úhlopříčkou přes 10 palců. Místo klasického přístrojového štítu je zde nad volantem jakýsi pásek, na který se budou promítat příslušné údaje.
Základní výbava nebude vůbec chudá. Obsahuje například LED světla, přední i zadní parkovací senzory, klimatizaci, tempomat, systémy pro sledování únavy řidiče, nouzové brzdění a třeba samočinné přepínání dálkových světel.
Auto se bude vyrábět ve slovenské Trnavě a na trh přijde ve vyspělých západních zemích (a v Polsku) již během druhého čtvrtletí příštího roku.