Zatímco klasický sedan už zpívá svou labutí píseň, Variant se směle pere o první místa na žebříčku úspěšnosti v prodejnosti. Světoznámé rodinné vozidlo si nás získá jak designem, tak výkonem. Přestože pořizovací cena nemusí být zarážející, všichni víme, jakou razí VW cestu. Abychom se důstojně projeli, je zapotřebí trochu zainvestovat do silnějšího motoru a pokročilé výbavy.
Přestože se Passat bere už jako stálá klasika, která nás zkrátka přežije, neznamená to, že nepodléhá pravidelným úpravám. Nejnovější model se těší veliké popularitě převážně díky technologiím i vylepšenému designu. Jízdní vlastnosti jsou na značně vysoké úrovni a cestování se tak stává velice příjemnou záležitostí. Najde se na takto věhlasném modelu vůbec něco negativního? Převážně financování už zcela nesvědčí o heslu, že VW je lidové auto. Pořizovací cena sice zůstává rozumná, bavíme se ovšem o tom nejvíce osekaném základu. Při konfiguraci se hravě dostaneme k milionu korun. Pojďme se na legendu z Wolfsburgu podívat zblízka.
Design
Vzhled nejnovějšího modelu skutečně reprezentuje to nejlepší, co bychom od VW čekali. Exteriér předznamenává svou ergonomií vylepšenou jízdní dynamiku, interiér zase vyčnívá svým potenciálem uspokojit i náročné zákazníky z vyšších společenských kruhů. Přední část více než kdy jindy vyniká svou maskou chladiče. Legendární podélná mříž nabrala poněkud tvrdší kontury, které jsou umocněny stejně tvarovanými LED světlomety. Oproti předešlým verzím nám zde lehce zmohutněl nárazník. Oceňujeme, že VW dokáže zachovat oblíbenou masku a styl, a přesto ho nějak modifikovat. Velice působivé.
Kola nabrala velikost 16 palců, variantou ovšem zůstává i možnost kol 17palcových a těch nejvíce povedených 18palcových. Zadní strana se může pyšnit velice povedenými světlomety. Za tolik peněz bychom si už ale možná zasloužili nefalešné koncovky výfuku. Zde má VW stále příležitost ke zlepšení. Interiér působí velice luxusně a sebevědomě. Kůže, kvalitní materiály, volant nové generace. Kufr, který nabízí také technologii easy open, pojme v základu až 650 litrů. Po sklopení sedadel se dostaneme až na 1780 litrů. Působivé. V oblasti praktičnosti je Passat stále matadorem.
Motor
Pod kapotu můžeme nainstalovat jak benzín, tak diesel. Od 150 koní se hravě dostaneme, pokud jsme ochotni investovat, až na 280 koní. to už je slušný arsenál.
Verdikt
Cena startuje na částce 885 000 korun. Varianta R-Line s výkonem 200 koní se ovšem může vyšplhat až na 1,6 milionu korun. Stojí to za to? Passat je sice legenda, na trhu už ale má konkurenci.