Ve druhém čtvrtletí letošního roku opustilo streamovací platformu Netflix téměř milion uživatelů. Společnost však takový výsledek považuje za úspěch. Očekávala totiž dvakrát větší propad sledujících. S jejich udržením na platformě pak podle jejího vedení pomohlo především uvedení čtvrté série známého seriálu Stranger Things. V úterý o tom informoval server BBC a CNN.
Téměř milion sledovatelů opustilo mezi dubnem a červnem streamovací platformu Netflix. Investoři se však z výsledku radují, jelikož se jedná o polovinu méně, než společnost původně očekávala. Firma oznámila svou první ztrátu uživatelů od roku 2011 letos v dubnu, kdy přišla o asi 200 tisíc zákazníků. Důvodem její slábnoucí popularity je mimo jiné rostoucí konkurence nebo zdražování cen, které zákazníky od placení služby odrazuje. V úterý o tom informoval server BBC.
Před ještě vyšší ztrátou uživatelů pak Netflix podle jejího ředitele Reeda Hastingse zachránila čtvrtá řada populárního seriálu. „Pokud bych měl jmenovat jedinou věc, musel bych říct Stranger Things,“ okomentoval situaci. Poslední řada seriálu byla totiž mezi fanoušky velkým úspěchem. Ve třetím čtvrtletí pak společnost naopak očekává nárůst sledujících o další milion.
The US streaming service revealed that it lost almost a million subscribers during the past three months of its financial year https://t.co/KsCXnKAlv4
— Sky News (@SkyNews) July 19, 2022
V dubnu přitom musela firma kvůli klesajícímu počtu uživatelů ukončit stovky pracovních míst. Následně spadla také hodnota jejích akcií. V druhém čtvrtletí na druhou stranu společnost vydělala asi 1,4 miliardy dolarů. O rok dříve stejnou dobou přitom její zisk činil asi 1,3 miliardy dolarů. Příjmy Netflixu pak podle serveru CNN Business oproti loňskému roku vzrostly o asi 8,6 procent na 7,9 miliardy dolarů.
Levnější předplatné s reklamami chce Netflix představit příští rok
Nejvíce pak společnost Netflix ztrácí uživatele ze Spojených států amerických a Kanady. Popularitu totiž streamovací platforma získala především na začátku pandemie, kdy měli lidé málo alternativ, jak se zabavit. Nyní se však jejich návyky mění nebo se obracejí k čím dál silnějším konkurentům jako Apple TV, HBO Max, Amazon Prime a Disney+. Některým zákazníkům se nelíbí také zdražování předplatného.
Netflix loses almost a million subscribers https://t.co/gRi1DHDm93
— BBC News (World) (@BBCWorld) July 20, 2022
Společnost Netflix se totiž snaží zabránit sdílení přístupových hesel ke své službě mezi svými sledujícími. Podle odhadů takové „podvádění“ stojí firmu asi 6 miliard dolarů ročně. Firma se musí potýkat také s dopady války na Ukrajině nebo zhoršující se ekonomickou situací a rostoucí inflací. Od příštího roku by proto chtěla představit levnější verzi předplatného, která však bude obsahovat reklamy. Investovat hodlá v budoucnosti také do videoher.