Za poslední čtvrtletí získala streamovací platforma Netflix na 2,4 milionu nových odběratelů. Obrátila tak negativní trend, který ji doprovázel od začátku roku. Tehdy totiž začala společnost kvůli zvyšujícím se cenám a silné konkurenci ztrácet své uživatele. K opětovnému růstu jí nyní pomohlo především vydání čtvrté série seriálu Stranger Things a nového seriálu The Jeffrey Dahmer Story. Informoval o tom server BBC a CNN Business.
Americká streamovací služba Netflix se opět vrátila na vrchol. Její výsledky za poslední čtvrtletí totiž ukázaly, že znovu začíná růst. Hodnota jejích akcií proto v úterý vzrostla až o 13 procent. „Po obtížné první půlce letošního roku nyní věříme, že jsme na cestě k opětovnému urychlení růstu,“ vyjádřila se podle serveru BBC k nově vydaným statistikám společnost. V období mezi červencem a zářím totiž Netflix začalo odebírat na 2,4 milionů nových domácností. Analytici přitom očekávali nárůst o asi milion.
K úspěchu pak společnosti pomohlo především vydání oblíbených seriálových hitů. V posledním čtvrtletí totiž platforma zveřejnila čtvrtou řadu seriálu Stranger Things. Vysokou sledovanost získal ale také nový seriál o sériovém vrahovi The Jeffrey Dahmer Story. Zástupci společnosti Netflix pak podle serveru CNN Business očekávají růst i v posledním čtvrtletí. Podle nich by v něm mělo službu začít odebírat dalších 4,5 milionů uživatelů. V současnosti má platforma po celém světě okolo 223 milionů odběratelů.
V posledním čtvrtletí společnost vydělala asi 1,3 miliardy dolarů. Její příjmy pak byly oproti předešlému roku o 6 procent vyšší, jelikož dosáhly na asi 7,9 miliard dolarů. Od začátku roku pak společnost bojovala se špatnými výsledky především kvůli dvěma faktorům. Prvním z nich je zvyšující se konkurence, například ze strany platforem jako YouTube, Apple TV, HBO Max, Amazon Prime nebo Disney+. Sledující ale své předplatné rušili také z důvodu celosvětově se zvyšujících nákladů na život.
Úspěch si společnost Netflix slibuje od pokračování seriálu Koruna i filmu Na nože
Společnost Netflix se proto v některých zemích rozhodla vydat na podzim svou novou levnější verzi. Ta bude obsahovat reklamy, což umožní firmě nastavit její cenu níže, a to na 7 dolarů za měsíc. Uživatelé ale budou moct i nadále odebírat starou verzi bez reklam. „Věříme, že nabídka více možností nám postupně pomůže k vyšším provozním ziskům a příjmům,“ okomentovali své rozhodnutí zástupci streamovací platformy. Snaží se tak u své služby udržet nejen stávající odběratele, ale rovněž přilákat nové.
„The reports of my death are greatly exaggerated.“ — Netflix, pretty much https://t.co/wbr9bQYt0Z
— Frank Pallotta (@frankpallotta) October 18, 2022
Začátkem roku společnost Netflix ztratila na 1,2 milionů uživatelů. Podobný propad přitom zažila pouze před více než 10 lety. Hodnota jejích akcií se proto podstatně snížila a firma ztratila na miliardu dolarů. Musela také rovněž propustit stovky zaměstnanců. Po boomu způsobeném světovou pandemií se totiž lidé začali věnovat jiným zájmům, nebo museli naopak více šetřit. Úspěch si pak společnost v dalším čtvrtletí slibuje především od nové série drama Koruna a pokračování filmu z roku 2019 Na nože.