Sportovní fandomy se hodně změnily. Změnily se natolik, že už dnešní fanoušky nepoznáváme. Ve skutečnosti se totiž úplně všechno změnilo.
Fanoušci už nejsou jen sledujícími svého oblíbeného sportu, nejsou ani oddanými, věrnými a plně do milované hry ponořenými lidmi, které člověk potkává na stadionech nebo v hospodě během sledování živého přenosu utkání.
Nejsou to ti věčně paličatí podporovatelé svého oblíbeného týmu nebo sportovců – zejména ve vysoce konkurenčních sportech, kteří mi se o svůj názor klidně poprali s přáteli a rodinou o tom, kdo je lepší.
Nejsou to příležitostní sportovní sázkaři, kteří využívají zahraniční sázkové kanceláře pro vložení sázek na základě své intuice a emocí ohledně zápasu a drží se sportu, který skutečně milují se soustředěním na všechny schopnosti sázení na onen jeden sport.
Fanoušci jsou dnes jiní. Přeměňují se do sportovních diváků zítřka, kteří jsou jednou velkou neznámou. Internet, sociální sítě a samozřejmě samotná generace fanoušků se stali kritickým faktorem nových sportovních fandomů.
Internet změnil vše, co o sledování sportů a jeho návštěvnosti víme. Fanoušci už nemusí fyzicky vyrazit za sledováním zápasu pro získání bohaté zkušenosti ze sportovní události.
Internet
Možnost sledovat sport na místě a streamování jsou samozřejmě výrazně odlišné, ale jednoduchost a pohodlnost webu nám poskytují dva různé pohledy: sport se nyní dostane k mnohem většímu publiku a tím roste také množství sportovních fanoušků a druhým pohledem je možnost sledovat sportovní utkání živě, a to doslova odkudkoliv.
Role, kterou internet hraje zde však nekončí. Fanoušci jsou dnes součástí prakticky čehokoliv ve svém oblíbeném sportu. Aktivně získávají více vědomostí, mohou se jednodušeji stát součástí sázek přes zahraniční sázkové kanceláře a webové stránky, ale také sledovat management týmů a sledovat životy a každodenní rutinu týmů nebo atletů, které milují. Eventuálně tak fanoušci začínají získává vnitřní pohled a nejsou jen pouhými diváky.
Sociální sítě
Nepřeháníme tvrzením, že sociální sítě změnily v našich životech vše, a to samé platí také pro sportovní odvětví. Právě díky sociálním sítím se fanoušci razantně změnili. Existují online komunity a skupiny na sociálních sítích, které se věnují interakcím s ostatními fanoušky, kteří se společně baví o sportech. Tomu je možné se věnovat 24/7 v rámci pravidel komunity.
Navíc už nejsou jen diváky. Mají své slovo a často jej vyjadřují velmi nadšeně, a to jak své názory na zápasy, týmy nebo hráče. Tímto ovlivňují dynamiku her nebo jiných utkání a čehokoliv jiného ve sportech nebo přes zahraniční sazkovky.
Sociální sítě dále dělají další věc pro novou vlnu fanoušků. Lidé mohou přímo komunikovat se sportovními organizacemi, agenty, atlety, představiteli, manažeři, trenéry a každým dalším zástupcem nebo sportovním kolektivem, který podporují. To nikdy v minulosti nebylo možné a přímá komunikace byla vyčleněna jen pro hrst privilegovaných.
Generace
Generace Z je v mnoha ohledech úplně novou generací s vlastními způsoby, a to hraje velkou roli v tom, kdo jsou dnešní fanoušci. Gen Z fanoušci jsou aktivnější, do sportu se plně ponořují a nejsou jen obyčejnými diváky. Například svou lásku k týmu projevují nákupem fanouškovských předmětů, sledování hráčů na sociálních sítí, adaptováním chování a stylů lidí, které obdivují, ale také přes sázení v zahraničí.
Je to zcela nová generace, která vdechuje život novému druhu fanoušků. Fanouškům, kteří nemiluji jen ty nejlepší hráče, ale zejména ty, kteří okouzlí jejich srdce a mysl. Fanoušci nejsou jen statistikou sledovanosti sportu nebo návštěvnosti, jsou aktivnější, a to bez ohledu na to, zda jsou online nebo offline. Fanoušci chtějí být nedílnou součástí sportu a jeho lidí – lidí, kteří jsou nejen sportovci, ale také společenskými herci.