Renault nabízí mnoho modelů, jeho vlajkovou lodí v oblasti sedanů se ale stal Megane GrandCoupé. Technologicky vyspělý vůz. Nabízí vcelku slušný výkon, dostatek místa a pohodlí, praktičnost. Dostal se ale dál po designové stránce? Může svým vzhledem konkurovat na tuzemském trhu? Minimálně může držet ostatní automobilky na uzdě díky ceně.
Francouzská automobilka Renault se odhodlala k modernizaci svého sedanu GrandCoupé. Převážně v oblasti technologií pokročila o významný kus vpřed. Přes všechnu konektivitu a celkovou vyspělost ovšem zůstává otázkou, jestli výrobci neponechali náhodě vzhled. Příliš nového toho na nás totiž nečeká. Převážně interiér stále ještě vypadá, jako kdyby zamrzl v čase. Exteriér tento nedostatek ovšem vyvažuje. Sedan GrandCoupé se hodí jak pro rodinné jízdy, tak pro business manažery. Stále ovšem budeme mít v hlavě malý hlásek, který bude říkat, že někde jinde jsou auta prostě hezčí.
Design
Klasický sedan, který sází převážně na svou délku. Megane GrandCoupé se exteriérem vcelku povedl. Veškerou iniciativu přebírá přední část, která definuje nové směřování automobilky Renault. Gril je sice stále menší, dodává ale luxusní podklad pod masivní znak. Navíc krásně navazuje na LED světlomety. Ty se opravdu povedly. Kombinují klasický tvar s ostrou linií, která je podtrhuje. Nárazník převážně funguje jako chlazení a aerodynamická pomůcka.
Po stranách na nás nic zajímavého nečeká. Kola se vydařila, svým tvarem ovšem nijak zvláště nevyčnívají. Krásný zvrat na nás čeká v zadní části. Tam se Renault držel jednoduchosti. Skvěle propracovaný tvar světlometů, lehký spoiler, a hlavně koncovky výfuku. Zde by si mohlo vzít příklad veliké množství automobilek.
Interiér už je trochu jiná písnička. Nemůžeme Renaultu upřít kvalitu. Hodně prvků je opravdu prvotřídně zpracovaných. Na druhou stranu na mnoha místech si pěkně zaškrábeme. Obrazovka infotainmentu je ostrá a přehledná. Žádný designový zázrak si ale pro nás kabina obecně nepřipravila. Vše je sice funkční, praktické, sedačky pohodlné, nic nového jsme jako zákazníci ovšem nedostali.
Technologie
Megane GrandCoupé vše napravuje technologiemi. Multimediální systém Easy Link, Multi-sense, nebo asistenční systémy Renault Easy Drive. Vše funguje jak má a mnohdy i lépe.
Motor
Benzín o objemu 1,3 litru nabízí výkon až 140 koní. To sice není závratná síla, GrandCoupé ovšem využívá výkon do posledního koně. To samé platí pro krouticí moment 260 Nm. Diesel už je slabší písnička. Necelý 1,5litorvý motor nabízí výkon 115 koní a krouticí moment 270 Nm. Volba je na nás.
Verdikt
527 000 korun v základu nezní na dnešní dobu tak zle. Dostaneme za ni ovšem skutečné základy. I tak se ovšem GrandCoupé neztratí. Stále nám má co nabídnout.