Toyota vloni obhájila pozici největšího světového výrobce automobilů. Dokonce se jí podařilo dosáhnout historicky nejvyšší bilance vyrobených vozů. Těch sjelo z výrobních linek v jejích továrnách skoro jedenáct a čtvrt milionu. Druhý Volkswagen tak japonský gigant předstihl o dva miliony automobilů.
Jenže, Toyota zatím vyrábí a prodává jen velmi málo čistých bateriových elektromobilů. Těch s jejím logem dělníci vloni smontovali jen 104 tisíce. Z celkové produkce společnosti to činí méně než podíl 1 procenta. Přesně 0,92 procenta. Podíl elektromobilů na celkové roční produkci zmíněného německého konkurenta byl přitom 8,3 procenta.
Jen o něco málo více než takzvaných čistých elektromobilů vzniklo plug-in hybridů. Těch se vyrobilo 125 000 exemplářů. Bilance vodíkových vozů s logem Toyoty za rok 2023 činí necelé čtyři tisíce.
Toyota se prezentuje jako velký propagátor vozů s hybridním pohonem. I těch ale vloni prodala jen 3,4 milionu. Znamená to, že zhruba dvě třetiny automobilů, které Toyota po celém světě během loňska prodala, měla pod kapotou zážehový, případně vznětový motor.
Do budoucna se Toyota chce kromě zvyšování produkce elektromobilů orientovat i na možnost spalování vodíku v upravených současných motorech, stejně jako na využití syntetických paliv. Stále také neopouští pohon vodíkovými palivovými články.


