Lotus, britská firma zabývající se luxusními supersporty, vyslala do světa nový model Emira. Neskutečně schopný a levnější než Ferrari. Přichází ve dvou variantách podle toho, po jakém motoru sáhneme. Od něj se bude odvíjet převodovka i vzhled interiéru. Díky tvrdé práci se podařilo výrobcům postavit rychlé a s trochou nadsázky i levné super auto, Lotus Emira.
Možná nedosahuje věhlasu jako značka Ferrari, konkuruje jí ovšem dosti znatelným způsobem. Poměr ceny a výkonu se podařilo inženýrům z Lotusu doslova vyťukat na tu nejvyšší úroveň. Zrychlení i maximální rychlost dostane každého, kdo si za volant sedne.
Zvenku působí Lotus hodně futuristicky a prémiově. Vzhled se pochopitelně dotvářel pod přísným dohledem aerodynamiky. Kapota je tak prošpikována otvory pro snazší proudění vzduchu. Odpor nemá šanci. Emira se stává automobilem, který je neskutečně kompatibilní s jakoukoli potřebou. Okruh, město, jízdní dynamika nás prostě dostane všude.
Design
Zkušené oko pozná, kde se Lotus inspiroval funkční aerodynamikou. Evija, další model od této značky, disponuje podobnými otvory a funkčností je jednoduše nedostižný. Emira proto musela dostat stejnou injekci. Výsledek je naprosto dokonalý. Předek nabízí pohled na dva decentní LED světlomety, které jsou kopírovány průduchy. Ty odvádí vzduch pod kapotou přes čelní sklo pryč. Ultra sportovní nárazník s ostrým profilem drží Emiru při vysokých rychlostech krásně u země.
Z boku vynikají 20palcová kola s nádherným vzorem a také rozdělení střechy a spodku auta. Tohoto markantního přechodu nebylo docíleno pouze barvou, ale i vázaností linií. Skvělá práce s ergonomií.
Zadní část nabízí neopakovatelný pohled na dva LED světlomety spojené lištou. V té je zabudovaný tenoučký spoiler. Pod nápisem Lotus vynikají koncové průduchy, které odvádí boční odpor a při bližším pohledu vidíme zadní kola. Konečně nárazník s výfuky. Trubky jsou pravé, žádné falešné koncovky.
Interiér už není vágní a základní, jakým kdysi býval. Z pohledu od řidiče vidíme pouze kůži, kvalitní materiály a 12,3palcovou obrazovku infotainmentu. Skvěle tvarovaný volant nabízí možnost tlačítkového ovládání, jinak si musíme vystačit s displejem. Skořepinové sedačky v kůži rozhodně podpoří při jakkoli zběsilé jízdě. Kapacita kufru je 151 l. Inu, co jiného bychom taky chtěli.
Motory a výkony
3,5litrový supercharged V6 nabízí výkon 298 kW a krouticí moment 420 Nm. Díky tomu se Lotus vyšvihne z 0 na 100 za 4,3 s a maximálně se projede 290 km/h. Slabší dvoulitrový motor čtyřválec turbocharged disponuje výkonem 268 kW a krouťákem 430 Nm. Maximální rychlost je sice 283 km/h, z 0 na 100 se ale dostane za 4,2 s. Fantazie.
Cena byla stanovena na 1,75 milionu korun. V porovnání s modely od Ferrari nebo Porsche se jedná o velice příznivou nabídku.