Lexus otevírá brány budoucnosti zcela novým modelem UX, který prošel výraznou modernizací a postoupí tak na přední příčky. Lexus se s ním rozhodl aspirovat na automobil pro mladé. Snažil se udělat po všech směrech lehoučké vozidlo, které nás nebude nijak omezovat v pohybu, naopak k němu bude vybízet. Uvidíme, jak si s úkolem výrobci poradili.
Další náročnou výzvou, která před firmou Lexus stála, bylo vylepšení dynamiky vozu. Toho se docílilo zvýšenou tuhostí karoserie a vybroušeným podvozkem. Samotný design má referovat k vyladěné sportovnosti, která je pro modely Lexusu tolik typická. Tento hybrid nabízí rovněž možnost elektronicky řízeného pohonu všech kol. Ten se nazývá E-Four. Lexus nezahálel ani v oblasti barev. Nový odstín Sonic Platinum nás podle slov firmy zaujme svým leskem a hlubokým stínováním. V neposlední řadě bylo velice důležité podchytit hospodárnost. Na tu zákazníci současné doby slyší. Hybridní varianta nás v tomto ohledu rozhodně nezklame, stydět se ovšem nemusí ani model UC 200 v benzínovém provedení. Pojďme se na tento vůz podávat pořádně zblízka.
Design
Model UX se pyšní zcela přepracovaným zevnějškem, který sice koresponduje s dosavadním vnímáním vozidel značky Lexus, nastavuje světu ovšem zcela odlišné zrcadlo. V prvé řadě je důležité si všimnout tvaru karoserie, která, jak jsem si už řekli, využívá hloubkového stínování. Toho výrobci docílili odvážnými záhyby a ostrými prvky. Přední část vyniká typickou maskou chladiče, na kterou velmi precizně nasedají LED světlomety. Z boku si všimneme detailu jako dvoubarevnost zpětných zrcátek, která následuje barvy karoserie. Zadní část pak zvýrazňuje především masivní světlomet.
Interiér si nás získá svou elegancí a propracovaností. Většina prvků se oblékla do kůže, a to včetně volantu, který tím získává na potřebném respektu. Obrazovka infotainmentu se výrazně zvětšila (12,3 palce), čímž výrobci zcela nenavazují na myšlenku BMW, která tvrdí, že obrazovky jako takové, co nevidět zmizí z našich životů. Propracovanost detailů je viditelná také na řadící páce. Kombinace tvrdého materiálů a kůže krásně kontrastuje.
Motor
Hybrid UX 250h využívá je svému elektromotoru dvoulitrový benzín. Výkon se ustálil na hodnotě 184 koní. Klasický benzín modelu UX 200 ve dvoulitru pak podle firmy výrazně šetří emise i palivo.
Verdikt
Lexus má zatím našlápnuto k prvenství co se do odvahy a kvality provedení týče. Nezbývá než pogratulovat.