Motorka Ténéré 700 už není motorkářské komunitě zcela neznámá. Je pokládána za jeden z nejvšestrannějších strojů, které Yamaha vyrobila. Disponuje spolehlivým motorem, slušným výkonem, skvělou ergonomií a praktičností. Celá kostra motorky je abnormálně odolná, nemusíme mít tedy strach Ténéré 700 vystavit jakkoli náročnému terénu. 2023 přinese velikou změnu.
Yamaha se rozhodla, že doručí lidem motorku, se kterou se, podle jejích slov, můžeme vydat kamkoli po světě. Láka na to, že si budeme o své budoucnosti rozhodovat sami. Tímto heslem, které si vzala firma pro tento model do štítku, chce naznačit, že Ténéré 700 je tak všestranná motorka, že nám dovolí prakticky cokoli. Výrobci nejsou daleko pravdě. Skvělý výkon, perfektní ovládání a luxusní komponenty. Budeme vděční za motor s vysokým krouticím momentem. Ten navíc splňuje normu EU5.
Design
Vzhled není u terénních strojů samozřejmě to nejdůležitější. Design nikdy nepřebije jízdní vlastnosti a kvalitu komponentů, které nebudeme muset mít strach vystavit prachu a bahnu. Když ale motorka dobře vypadá, je to vždy veliké plus. Yamaha se v tomto ohledu skutečně vyznamenala. Ténéré 700 si na nic nehraje. Vzhled je čistý, jednoduchý a svým způsobem i hodně robustní. Volba barev mezi modrou a „půlnoční“ černou může ovšem být poněkud složitá.
Celému designu dominuje přední maska, který pod masivním plexisklem ukrývá 4 LED světlomety. Přímo z kapotáže se spouští k přednímu kolu vidlice odpružení. Řídítka se posunula do výrazné výšky a pokud si přičteme výšku sedla 875 mm, dostaneme pěkně vzpřímenou pohodlnou pozici. Kola dostala ikonicky drátěný výplet, bez kterého by se nejednalo o pořádný Adventure. Přední dosahuje průměru 21 palců, zadní 18 palců.
Specifikace
Ténéré 700 přesáhla hranici hmotnosti a váží celých 204 kg. Proto potřebuje velice kvalitní odpružení a brzdy. Přední vidlice upside down nabízí zdvih 210 mm. Zadní kyvná vidlice pak nabízí zdvih 200 mm. Hydraulické brzdové kotouče přední nabraly průměr 282 mm, zadní kotouč 245 mm.
Motor
Čtyřtaktní dvouválec o obsahu 689 cc nabízí výkon až 54 kW a 68 Nm krotícího momentu při 6500 otáčkách. S tímhle mazlíkem se opravdu nemusíme bát žádné výzvy. Spolehlivý a prakticky nesmrtelný motor.
Verdikt
Novinka na rok 2023 disponuje extrémně povedeným displejem a pár dalšími detaily. Nezbývá než čekat.