Více
    -0.4 C
    Czech
    Sobota, 4 prosince, 2021

    Newton metry nejsou problém. Elektrická motorka Savic jich má na rozdávání

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Kdybychom se zeptali pana Clarksona, co by nám řekl o Austrálii, asi bychom slyšeli: „Austrálie je slavná jen pro málo věcí. Pláže, nekončící léto a strach z toho, že se potkáte s klokanem.“ Z tohoto kontinentu však vyrazila do světa motorka, která svým výkonem rozdrtí všechny předsudky. Nový Savic je elektrické monstrum.

    Harley Davidson vešel do obecného povědomí převážně díky tomu, že byl první svého druhu, který dokázal jet i 60 km/h, nehledě na mánii, kterou kolem sebe stále drží. Japonci jsou známí svou precizností a například Kawasaki Ninja je pojem, který už se z naší historie nevymaže. Australané však se svým Savicem aspirují na motorku budoucnosti, která bude udávat tempo všem ostatním.

    Mladičká australská firma Savic je podle jejích slov společnost, která vyrábí motorky pro ty, kteří milují požitek z jízdy a řeší životní prostředí. Pravdou je, že požitek z jízdy zajistí už jen vzhled, kde kluci zvolili klasický model café racer. Zároveň nám nabídnou motorku ve třech verzích podle toho, na jaký výkon se cítíme a také jakou kapacitu baterie chceme.

    Verze Alpha

    Nejsilnější monstrum z garáže Savic. Výkon 60kW s krouticím momentem 180Nm. Baterii dobijeme za 4 hodinky a dojezd je nějakých 200km po městě. Z 0 na 100 za 3,5s? Není problém! Váha 230 kg a motor SM1.3.3 Phase-AC. Baterie 144V s kapacitou 11Kwh. Cena je nejvyšší ze všech tří modelů, a to 23,990$. Z australských dolarů je to cca 400 000 Kč.

    Verze Delta

    Design je totožný u všech modelů. Oproti verzi Alpha disponuje výkonem 40kW a krouticím momentem 140Nm. Pořád je to ale solidní nálož. Nabití nám zabere 3 hodiny a dojedeme na něj 150km. Z 0 na 100 za 4,5s. O něco málo slabší verze motoru a baterie se 144V a kapacitou 9Kwh. Váha 210kg. Cena odpovídá síle a částka se vyšplhala na 16,990$. To je cca 282 000Kč.

    Verze Omega

    Na první pohled k nerozeznání od svých sourozenců, ale jinak se jedná o nejslabší model od Savicu. Výkon 25kW s krouticím momentem 110Nm. Sice baterii dobijeme pouze za 2 hodiny, mimochodem, i chytré hodinky nabíjíme déle, ale doveze nás pouze 120km daleko. To je sice stále skvělý výkon, ale 200km a 120km je prostě rozdíl. Z 0 na 100 na 5,5s. Váha pouhých 190kg. Kapacita baterie 7Kwh. I tak je to slušná motorka, která si zaslouží naši pozornost. Cena 12,990 dolarů (cca 216 000 Kč).

    Suma sumárum je potřeba říci, že firmě Savic se podařilo stvořit sexy stroj, který se navíc nemusí krčit v koutě před konkurencí. Kdo chce řvát na celou ulici každé ráno, ten si samozřejmě koupí klasický motor. Savic je ovšem tichý posel budoucnosti, která se blíží, ať chceme, nebo ne.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Honda Civic 2022

    Sice slabší, ale stále zábavná. Honda Civic Si 2022 je skvělý sedan

    Nejnovější Honda Civic Si kombinuje relativně slušný výkon převážně se skvělými jízdními vlastnostmi, ale hlavně s designem, který nás doslova ohromí. Jestli exteriér působí závodně, počkejme si na kabinu. Ta působí jako ze hry Need for Speed. Dlouhý generační strom přinesl své ovoce a díky tomu máme skvělé auto s ověřenou spolehlivostí.
    Škoda Karoq 2022

    Na tohle jsme všichni čekali. Nová Škoda Karoq 2022 je konečně tady

    Jako malí jsme čekali, až se strhne pomyslná plenta, která pod sebou ukrývala skvost dosud nevídaný. Škoda světu představila svoje oblíbené SUV po faceliftu a je rozhodně na co koukat. Jestli Karoq zažil slávu a nadšení v roce 2017, kdy byl poprvé představen jako varianta pro ty, kteří nechtějí jezdit medvědem, teď to bude hotové šílenství.
    Škoda Enyaq

    Král mezi elektromobily. Škoda Enyaq iV prošla recenzí Top Gearu na výbornou

    Škoda Enyaq iV patří mezi špičky elektromobilů. Je takřka nemyslitelné, abychom v podobné cenové kategorii našli konkurenta. Škodě se povedlo skloubit design, sílu a dojezd. Najdeme zde i mouchy, ale jde o první SUV s elektromotorem, které vyjelo z vrat téhle automobilky, takže proč bychom nebyli shovívaví. Co si o Škodovce myslí v Top Gearu?
    VW Golf R

    VW Golf R vyzval k zápasu řadu závodních matadorů. Rozhodně nezklamal

    Přestože je značka VW považovaná za rodinnou platformu, z vrat téhle automobilky vyjíždějí i slušná žihadla, která nemají problém stačit strojům jako je Audi, Porsche, BMW a jiné. Model Golf R patří k těm, které si koupí fanoušek VW, který miluje sportovní nadupané vozy. Na závodní dráze se R utkalo s věhlasnými značkami. Jak to dopadlo?
    Suzuki S-Cross

    Japonské vozy patří ke špičkám. To platí i o Suzuki S-Cross

    Japonská auta jsou výplodem vlastností Japonců samotných. Ti přistupují ke všemu s respektem, rozvahou a trpělivostí. Jsou známí svou spolehlivostí a schopností dotahovat věci do konce. Nemají rádi přeplácanost a tak i například Suzuki S-Cross působí jednoduše, uhlazeně a až chirurgicky přesně sestavené. Tohle menší SUV je opravdu pro všechny.
    Dacia Duster dostala nový kabát

    Dacia Duster je ostřílený matador, který má stále co nabídnout

    Už je to nějaký ten pátek, kdy společnost Dacia představila jednu ze svých dnes nejprodávanějších verzí. Pod křídly Renaultu, kam Dacia patří, vzniklo SUV, které si vysloužilo nevídanou oblibu, přestože jsou na trhu lepší značky typu VW nebo Škoda. Duster láká hlavně svou cenou a vcelku slušným designem i výkonem. Pojďme se na něj podívat zblízka.
    Reklama

    2 KOMENTÁŘE

    1. Psal jsem to snad 100x. Nic co ma kola na baterie nebrat. Zkusenost s jiznim kolem Raleigh. Cena $3.300. Nove. Po nejeti cca 700 mil kapacita baterky sle na ctvrtinu. To znamena dojezd 8 mil a konec. Nova $ 800 a neni kde ji koupit, Byl jsem rad ze jsem se toho srotu zbavil za $ 400. Same problemy. Mam jiz 3ti motorku a vse benzin. Max spokojenost. Moto dealer me nutil elektro moto. Neeee Nejaka firma Zero. Dojezd na max 1 hodina. Cena pres 10 K . Sli jsme na pivo rika „neber to“ Nova baterie skoro $9 000. To stala moje nova Honda CTX v automatu. Jezdim kazdy den a tankuji plnou za $6. Jednou tydne. Nasrat vsem baterkam na kolech. Ave Pavel

    2. A ted do me. To uz se nebavim o baterkach do naradi znackovych firem DeWalt a Makita. Po roce rovnou do kose. Ale to je jina kapitola

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama