Odběratelé Netflixu v některých státech Asie, Latinské Ameriky, subsaharské Afriky, středního Východu a Evropy se mohou těšit na slevy. Známá streamovací platforma se rozhodla ve více než 30 zemích snížit cenu svého předplatného. Firma se tím snaží vypořádat se zvyšujícími se životními náklady a sílící konkurencí. Informoval o tom server BBC a The Verge.
S trvající vysokou inflací a hrozící recesí se lidé po celém světě snaží ušetřit, jak jen můžou. Mnozí se proto minulý rok rozhodli odhlásit od odběru seriálů na streamovací platformě Netflix. Firma tak loni mezi dubnem a květnem ztratila téměř milion sledujících. Letos se proto takovému scénáři snaží předejít. Při neobvyklém kroku proto podle serveru BBC oznámila, že hodlá předplatné ve více než 30 státech světa zlevnit.
Na nižší ceny se mohou těšit diváci v částech Asie, Evropy, Latinské Ameriky, subsaharské Afriky nebo blízkého Východu. Slevy se budou týkat některých specifických cenových plánů, ale také přímo předplatného. V některých státech se totiž sníží až o polovinu. „Vždy se snažíme najít nové cesty, jak vylepšit zážitky našich zákazníků,“ okomentoval ve čtvrtek nový krok firmy její mluvčí.
Netflix cuts prices for subscribers in more than 30 countries https://t.co/SG4ywwurMU
— BBC News Technology (@BBCTech) February 24, 2023
Prozatím není ovšem jasné, jakých států se slevy budou týkat. Patří mezi ně nejspíše Malajsie, Indonésie, Thajsko, Filipíny, Chorvatsko, Venezuela nebo Keňa. Podle serveru The Verge však neminou ani Jemen, Libyi, Írán, Slovinsko, Bulharsko, Ekvádor, Nikaraguu, Bosnu a Hercegovinu, Srbsko, Albánii, Severní Makedonii a Slovensko. Firma Netflix tak vynechala Spojené státy americké, Velkou Británii a velkou část Evropy.
Netflix se za pomocí slev snaží také nalákat odběratele z nových států
Společnost chce svým zákazníkům pomoci vyrovnat se se zdražujícími se životními náklady. Potýkat se s nimi musí sledující především kvůli trvající inflaci a hrozící recesi. Zároveň se ale firma snaží cílit na méně prozkoumané trhy. „Existuje ještě spousta potenciálních odběratelů ve státech, které jsme pořádně neprozkoumali. Máme proto příležitost, jak je přilákat,“ vysvětlil novinářům z The Verge jeden z ředitelů Netflixu Greg Peters.
Zároveň totiž musí platforma čelit konkurenci v podobě rivalů, jako je Amazon, HBO nebo Disney. V lednu ovšem vedení firmy Netflix oznámilo, že ke konci loňského roku počet jejích sledujících vzrostl. Přesto se snaží bojovat také s přetrvávajícím problémem, spojeným se sdílením hesel k existujícím účtům. V současnosti proto musí odběratelé zaplatit extra poplatek, pokud chtějí přístup sdílet s někým, kdo není součástí jejich „primární domácnosti“.