Vědci se rozhodli vzít bezpečnost při jízdě autem za zcela opačný konec. Místo zdokonalování ochranných mechanismů vozidla, sestrojili člověka tak, aby se mu při autonehodě nic nestalo.
Navrhli lidskou bytost s takovou tělesnou konstitucí, aby odolala jakémukoli nárazu a dokázala přežít i těžkou autonehodu. „Právě jsme vyvinuli některé nové funkce díky kterým bychom se mohli zbavit bezpečnostních pásů a omezujících rychlostních limitů,“ říká pro Daily Star spolustvořitelka pačlověka pojmenovaného Graham, uznávaná umělkyně Patricia Piccinini. S projektem přišla Komise pro dopravní nehody.
Cílem je, upozornit na to, jak zranitelná mohou být naše těla při autohavárii. Konečná podoba Grahama prý vznikla po dlouhých měsících výzkumu za pomoci předního úrazového chirurga a vyšetřovatelů autonehod.
Lebka je výrazně větší, se zabudovanými deformačními zónami, které ustojí jakékoli nárazové síly z čelního skla automobilu
Rysy Grahama mohou na první pohled vypadat nezvykle, ale zjevně je to to, co by lidé potřebovali, aby přežili autonehodu, pokud bychom neměli bezpečnostní technologii ve vozidlech. V první řadě byla jeho lebka navržena tak, aby absorbovala větší část nárazu, podobně jako helma.
Deformační zóny pomáhají zpomalit hybnost hlavy ve chvíli, kdy se při nárazu pohybuje vpřed. Zároveň zvyšují schopnost jeho lebky zabránit síle, aby pokračovala skrz a poškodila jeho mozek. Ten je také v případě Grahama chráněn mnohem větší lebkou s větším množstvím mozkomíšního moku a vazy, které zpevňují vnitřnosti, když dojde ke srážce. Aby se zabránilo zranění, jeho nos je zmenšen a uši chráněny mohutnější anatomií lebky a krku.
Okolo vyčnívajících oblastí, jako jsou lícní kosti, byla přidána tuková tkáň, která pomáhá dále vstřebat energii při nárazu. Graham byl také navržen se silnějšími žebry, které též poskytují lepší ochranu. Hrudník je velký a sudovitý, aby vydržel větší nárazy. Mezi každé z Grahamových žeber pak byly umístěny vaky, které plní podobnou funkci jako airbag.
Při nárazu tyto bezpečnostní polštáře ztlumí sílu a snižují hybnost člověka vpřed. Airbagy navíc obsahují přidanou ochrannou vrstvu pro srdce a další životně důležité orgány. A tvůrci mysleli i na nohy – chodidla a kotníky, jejichž poranění může způsobit dlouhodobý invalidní stav, protože jsme na nich závislí při každodenním pohybu.
Samotná holeň Grahama je nejméně chráněnou kostí v jeho těle. Pokrývá ji pouze tenká vrstva kůže. Graham má však zabudovanou obranu, která mu opět pomůže. Silné, kopytovité nohy s přidanými klouby mu umožňují případně rychle uhnout. Být Grahamem, opravdu se nemusíme bát.