Značka Jeep, která patří pod ochrannou známku Chrysler, dopravila na evropský trh svůj zatím nejodvážnější produkt. Jeep Gladiator reprezentuje sílu, praktičnost, styl a technologické vymoženosti. Zákazníci si u něj užívají převážně možnost maximální personalizace. Cena se může hladce vyšplhat až na 1,5 milionu korun. To ovšem není finální číslo.
Už více než rok brázdí i české silnice borec, který nese hrdě přízvisko Gladiator. Tenhle Jeep se vyznačuje brutální silou a tako praktickými schopnostmi. Podle všeho se jedná o jeden z nejlepších modelů, který si můžeme pořídit na radovánky do terénu. Zákazníci si mohou vybrat mezi čtyřmi edicemi, které se liší jak vzhledově, tak cenou. 1,5 milionu korun představuje pouze spodní hranici. Dostat se můžeme až na téměř dva miliony korun. Stojí za to tahle mašina? Mnoho lidí bude tvrdit, že za podobné peníze pořídí daleko schopnější mazlíky, jako například Ford F150, nebo Ranger. Pravda je taková, že Jeep Gladiator buďto milujeme, nebo nám absolutně nevyhovuje. Nic mezi tím. Za nás se jedná o špičkový pickup, který se předvede na 100 % až teprve v terénu. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Design
Obecně vzato víme, že Jeep Gladiator na první pohled působí neskutečně majestátně. Nejednoho pozorovatele překvapí svou délkou. Zde se proporčně shoduje kabina a zadní nákladový prostor. Pokud ovšem připočteme k přední části nárazník, dostaneme skutečně ohromující vizuální výsledek. Maska chladiče musí pochopitelně nést stejné znaky, jako všechny modely Jeep. Kulatá LED světla, masivní mříž ve stejné barvě jako zbytek karoserie.
Interiér působí jako zjevení. Zvenku totiž Jeep Gladiator utváří dojem rockové neupravené hvězdy. Kabina nás překvapí svou uhlazeností, jednoduchostí a logickým rozmístěním prvků. Kůže tvoří materiál číslo jedna. Neoddiskutovatelnou výhodou modelu Gladiator je bezesporu prostor. Na hlavu, nohy, všude najdeme obří porci místa. Sedadla jsou jednoduše skládat. Vozidlo nabízí mnoho úchytů a úložných prostorů. Výlety do přírody nabraly nového rozměru.
Motor
Pod kapotou této bestie bije motor v dieselu. Třílitrový šestiválec nabízí maximální výkon až 194 kW, takže nějakých 264 koní. Točivý moment 600 Nm při 1400 otáčkách není vůbec špatný výsledek.
Verdikt
Dostaneme se sice až na téměř 2 miliony korun, pokud jsme ovšem povahou dobrodruhové, Jeep Gladiator je vůz přesně pro nás. Zvenku nekompromisní, uvnitř pohodlný. Nezbývá než vyrazit.