Z deseti zůčastněných týmů muselo osm zakrýt nebo strhnout reklamy na krypto subjekty. Důvodem jsou přísné francouzské předpisy. Informoval o tom server Finbold.
Odvětví kryptoměn a jejich digitálních aktiv, jako je bitcoin (BTC), je stále populárnější. Úřady některých zemí se ale k jejich přímé reklamě na spotřebitele stále staví odmítavě. Například ve Francii, kde reklamy na kryptoměny podléhají přísným předpisům.
Dlouhodobé francouzské předpisy, pokud jde o reklamu na určité produkty, totiž donutily několik týmů Formule 1, aby během Velké ceny Francie 24. července skryly nebo odstranily obtisky s nápisy souvisejícími s kryptoměnami. Informoval o tom 26. července Dieter Rencken ze serveru RacingNews365.
JUST IN: F1 teams forced to remove #crypto related ads during the French Grand Prix
— CryptoMo (@CryptoMo) July 26, 2022
Mezi deseti zúčastněnými týmy jsou všechny kromě dvou v současné době v nějakém druhu partnerství s krypto subjekty. Některé týmy mají dokonce více než jednoho takového partnera.
Například tým Alfa Romeo spolupracuje s kryptoúvěrovou společností Vauld a meme coinem Floki Inu (FLOKI), zatímco Red Bull Racing je v partnerství se sítí Tezos (XTZ) a krypto burzou ByBit. Tezos je rovněž partnerem společnosti McLaren.
Mluvčí kryptoměnové burzy Crypto.com, která je partnerem jak F1, tak Aston Martinu, se k vývoji vyjádřil takto:
„Společnost Crypto.com se rozhodla, že pro tento závod nebude uplatňovat svá práva na propagaci značky. (…) Zůstává však globálním partnerem F1 a očekáváme, že tato práva budou při budoucích závodech využita jiným způsobem.“
Totéž podle mluvčího platí i pro partnerství se společností Aston Martin. Informoval o tom server Finbold.
Kryptoreklamy po celém světě
Pro srovnání, Velkou cenu Rakouska bude sponzorovat rumunská firma CryptoDATA Tech, která vyvíjí hardwarová a softwarová řešení kybernetické bezpečnosti založená na technologii blockchain.
Kromě Francie jsou kryptoreklamy pod přísným regulačním dohledem také v Hongkongu, kde za reklamu na nelicencovaný kryptopodnik hrozí podle novelizovaného zákona proti praní špinavých peněz pokuta až 50 000 dolarů nebo odnětí svobody až na šest měsíců.
Jinde v dubnu irský úřad pro dohled nad reklamou oznámil, že plánuje přezkoumat předpisy dohlížející na propagaci digitálních aktiv, a to v reakci na zvýšený počet reklam propagujících kryptopodniky, jako je Floki, a také na stížnosti na to, že v nich nejsou jasně uvedena možná rizika investování do kryptoaktiv.