Hyundai už nějakou dobu prodává svůj zatím nejnovější kousek ze světa elektro průmyslu. Nový Ioniq 6 skutečně představuje budoucnost. Svým designem se nicméně odkazuje na léta prověřená všemi designovými velikány. Silueta tohoto plně elektrického vozu připomíná vozy 70. let. Výkon ovšem silně přesahuje historii. Ioniq 6 dokáže skutečně závodit s vlastním stínem.
Kromě výkonu se v Hyundai pochopitelně zaměřili na design. Ten musí reflektovat pokrokový pohon. Mnoho automobilek, v čele s BMW, si ještě stále uchovávají svou jasnou tvář, přestože vyrábějí elektromobily. Hyundai se ovšem oprostila od své dosavadní produkce a své nové modely nabité elektřinou budují tak, aby reprezentovaly budoucnost. V neposlední řadě se výrobcům podařil vyšperkovat dojezd. Přes 600 km už zní jako číslo, se kterým se nebudeme muset bát vyjet za hranice. Pojďme se na Ioniq 6 podívat pořádně zblízka.
Design
Vzhled představuje ten hlavní prvek, kterým se v automobilce Hyundai zabývali. Na první pohled nás překvapí, jak moc je Ioniq 6 nízký. Hlavní linie se krásně táhne od přední části a lehce se svažuje až do oblasti kufru. Přední část působí velice sportovně. Ostrá protáhlá LED světla krásně doplňují sportovní nárazník. Od oněch světlometů se táhne přes celou délku auta nádherná linie, která vytváří dojem neskutečného luxusu a ladnosti.
Kola dostala neobyčejně složitý vzor, který kombinuje klasické paprskování a ostré úhly geometrických tvarů. Opravdu krásný pohled. Zadní část je tvořena ze tří kategorií. Sportovní spoiler, který zastřešuje znak automobilky Hyundai. LED světlomet v podobě linie, která se táhne přes celou šířku. Nakonec velice moderní nárazník, který je opět rozdělen hned do několika fází.
Interiér nabízí hned dvě barevná provedení. Světle šedá dodává kabině více světla, černá zase přináší útulnost. Po obou stranách palubní desky najdeme obrazovky zpětných zrcátek. Tato technologie se postupně ujímá, a to převážně díky své spolehlivosti a větší prevenci nehod. Obrazovka infotainmentu splynula s přístrojovým panelem.
Motor
Dva elektromotory dodají vozidlu dohromady výkon až 325 koní. Krouticí moment 605 Nm. Tento motor je k dispozici s baterií 77,4 kWh, která zajistí dojezd až 610 km. To už je slušné číslo. Navíc ji nabijeme na 80 % za 18 minut. To už málem ani kávu nestihneme.
Verdikt
1,15 milionu korun. Ano, jedná se o hodně peněz, za tohle auto je to ovšem štědrá nabídka, až se vlastně zdá podezřele levná. Za obdobné technologie by si koncern řekl alespoň dvojnásobek. Ať žije Ioniq 6.