Renault Clio je bezpochyby jedním z nejpoužívanějších aut na evropském trhu. Je malé, hbité, levné a nově i šetrné k planetě. Tenhle hatchback je možná malý, ale s neuvěřitelně velikým srdcem. Nový model 2021 se možná příliš nezměnil navenek, pod kabátem ovšem skrývá pořádnou dávku nových technologií a úprav. Zbývá jen nasednout a jet.
Od začátku se počítalo s tím, že tenhle krasavec bude konkurovat převážně rivalovi s francouzskými kořeny, a tím je Peugeot 208. Po nahlédnutí do kabiny pochopíme, že Clio může směle konkurovat i značkám jako je VW a jeho modelu Polo. Svou cenou i výkonem se tím pádem řadí ke špičkám v této kategorii. Exteriér byl obohacen o sportovní prvky, které sice mohou působit na první pohled naivně, ale jsou neuvěřitelně upřímné a na rozdíl od jiných aut i funkční.
Design
Exteriér se Francouzům velice vydařil. Malý hatchback ukazuje neuvěřitelné odhodlání. Předek auta je ve znamení propagace automobilky. Jak Peugeot, tak Renault propadly nutkání dopřát masce chladiče co největší znak. Ničemu to ovšem nevadí a důvtip, s jakým výrobci modelu Clio zabudovali erb do zbytku vizáže, je chvályhodný. Světla i mřížka se přizpůsobila znaku a výsledek se tak vyznačuje skvělou prací s liniemi.
Z boku oceníme 17palcová kola s krásným diamantovým vzezřením. Zadní dveře otevíráme skrytou klikou, což je věc, na kterou mnoho lidí nadává, u Clia se ovšem jedná o sympaticky vyřešenou situaci. Klika nebije do očí, nijak nenarušuje kontinuitu a logiky kapoty a přesto víme, kde ji hledat. Zadní část pak nabízí krásný pohled na sportovní nárazník, který sice může působit naivně, jak jsme si už řekli, ale na rozdíl od jiných modelů dává na odiv výfuk s chromovanou koncovkou. Žádná slepá díra do neznáma.
Interiér se může směle měřit s koncernovými matadory. Sportovní sedačky, krásný a veliký volant, minimalistická palubní deska, které dominuje pouze 9,3palcová obrazovka infotainmentu. Ta je vysoce citlivá, a to je dobře. Pod ní najdeme tvrdá tlačítka pro ovládání teploty. Zadní sedačky nenabízí tolik místa, jako například Seat Ibiza, i tak se ale nejedná o nejmenší prostor. Kufr svým tvarem i velikostí pojme skutečně cokoli.
Motory
Clio nabízí jednolitrové benzíny, které disponují maximálně 100 koňskými silami. To je bohužel málo. 1,3litrový benzín je už daleko praktičtější a jeho 130 koní daleko sympatičtější. Závěrem zbývá 1,6 litrový hybrid s dvěma elektromotory a silou 140 koní. Krásná čísla. Cena nového Clia startuje na hodnotě 335 000 korun a nejvýkonnějšího hybridu na 485 000 korun. Za nové auto s takto nabitou DNA je to více než férová nabídka.