Francouzská automobilka jde s dobou, která přeje alternativním pohonům. Citroën představuje elektrickou novinku. Ë-C4 reprezentuje osobitý styl, přijatelný výkon i dojezd a technologie moderní éry. Komfort se stal prioritou a Francouzi se tak opět posouvají na žebříčku kvality evropského standardu. Cena za elektromobil ë-C4 není vůbec zlá, naopak.
Nově se Citroën zaměřuje také na pohodlí ve smyslu intuitivního ovládání a celkově kvality technologií. Každodenní život by tak měl bát usnadňován systémy, a to jak těmi bezpečnostními, tak těmi, které usnadňují cestování. Veliký pokrok u Citroën ë-C4 nastal v oblasti designu. Tady vidíme neskutečné nasazení, které výrobci do tohoto vozu vložili. Máme možnost nechat se hýčkat stylovým interiérem, zvenku budeme zase působit elegantně. Citroën s sebou nově přináší vkus. Na to jsme nebyli dlouhou řadu let zvyklí. Musíme ale počítat s tím, že Francouzi začínají dotahovat evropský trh. Pojďme se blíže podívat na model ë-C4, který startuje elektrickou éru automobilky Citroën.
Design
Vzhled začal hrát u vozu značky Citroën zásadní roli. Mnohdy jsme byli zvyklí na nahodilý styl, který vládl jak exteriéru, tak interiéru. To se ovšem mění a model ë-C4 je toho důkazem. Tohle SUV nás dostane svou jednoduchostí a elegancí. Přední část využívá prvky linií znaku a díky tomu působí vozidlo sjednoceně a přirozeně. LED světlomety jsou rozděleny hned do několika sekvencí. Kola nejsou výjimkou, a i ta svým způsobem navazují na linie znaku automobilky. Zadní část je kapitolou pro sebe. Ani zde se neobránili výrobci lehce modifikovat vzhled světlometů. Kromě znaku si pak můžeme přečíst i nápis Citroën.
Interiér působí jednoduše a až ukázkově precizně. Vše se odehrává v rovných rovnoběžných liniích, nikde se nesetkáme s přehnaným množstvím tlačítek a vše budeme nastavovat pohodlně na volantu nebo třech kulatých ovladačích.
Motor
Celkově nabízí vůz tři druhy motorů. Elektrický, benzín a nafta. My se dnes ale zaměříme na Citroën ë-C4, a tedy motor elektrický. Ten disponuje výkonem 136 koní a točivým momentem 260 Nm. Dojezd se ustálil na hodnotě 360 km. Už známe i lepší výsledky.
Verdikt
Samotný model startuje na částce cca 530 000 korun. Elektrická verze Citroën ë-C4 pak na částce 930 000 korun. Jedná se o hodně peněz za přiměřenou kvalitu. Stále je ale tohle auto levnější než většina konkurence.