Více
    -1.7 C
    Czech
    Sobota, 4 prosince, 2021

    Brahmacharya: poslouchejte své tělo

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Abychom co nejlépe využili naši energii, můžeme zlepšit své zdraví a pohodu jógovou praxí, která je v daný okamžik nejvhodnější. Vaše tělo s vámi neustále mluví. Poslouchejte ho!

    Pokračování článku: Další z pěti Jamas: brahmacharya, správné využití energie.

    Na lekcích jógy nás často vyzývají, abychom naslouchali svému tělu. Ale pokud jsme zvyklí cvičit jedním konkrétním způsobem, může být obtížné změnit naše návyky. I přestože nás o to tělo žádá. Když vaše tělo potřebuje regeneraci, dopřejte si hlubokou jin jógu, přestože jste zvyklí na jiný styl. Chcete-li si dodat energii, zkuste power jógu. Nezůstávejte jen u jednoho stylu, protože jste na něj zvyklí.

    Brahmacharya ve vaší hodině jógy

    Lekce jógy na smíšené úrovni jsou stále oblíbenější. Znamenají, že v jedné třídě jsou dohromady lidé různých schopností, potřeb a úrovní energie. Během těchto lekcí vám většinou učitel nabízí mnoho možností: variace a úpravy pozic, pomůcky, možnost cvičit vinyása flow, nebo naopak odpočívat v pozici dítěte. Každý tak může ze své praxe vytěžit maximum.

    Tato situace nás může vést dvěma různými směry. Obklopeni dalšími praktikujícími můžete cítit tlak, abyste „udrželi krok“, nebo udělali dojem na ostatní. Zvažte ale, zda je pro vás konkrétní pozice užitečná, či nikoliv. Vaše cvičení je o vašem těle, o nikom jiném. Na druhou stranu, pokud jste typ, který se bojí posouvat na další úroveň, můžou vám takové lekce jógy pomoci vystoupit z komfortní zóny a růst.

    Brahmacharya v každodenním životě: Jak využíváte svou energii?

    V dnešní době jsou všichni neustále zaneprázdněni. Až máme pocit, že pokud zrovna nejsme zaneprázdněni, je s námi něco špatně. Jenže ono na tom ve skutečnosti nezáleží – záleží pouze na tom, zda to, co děláme, stojí za to. Naplnit svůj rozvrh až do poslední minuty se může navenek zdát působivé, ale pokud jde o to, jak se cítíme uvnitř, nenechává plný diář mnoho prostoru k dýchání. Brahmacharya podporuje správné využívání energie, takže pokud vaše energetické hladiny v současné době klesají, zvažte, zda vás vaše každodenní úkoly příliš nevyčerpávají. Dokážete najít způsob, jak se na pár chvil denně zastavit, nadechnout se a najít trochu klidu?

    Tato schopnost zpomalit nejenže umožní vašemu tělu a mysli udělat si tolik potřebnou pauzu, ale budete si mnohem lépe vědomi toho, jak jste ten den využívali svou energii. Jak jsme již zmínili – poslouchejte své tělo! Zamyslete se nad tím, kam směřujete svou energii, zda užitečným směrem, či si ubližujete. Uvědomujte si, jak se cítíte fyzicky a energeticky, když jste v určitých situacích. Máte pocit, že z vás někteří lidé energii vysávají? Nebo vás naopak dobíjí? Je nějaká činnost, která vás povzbuzuje? Ať už váš každodenní rozvrh zahrnuje cokoliv, uvědomte si nejen to, co děláte, ale také to, jak to děláte a jak vás to ovlivňuje.

    Když si uvědomíme, jak naše těla a mysli reagují na určité situace, můžeme začít kultivovat svůj život i způsoby hospodaření s energií.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Óm

    Óm v józe a meditaci

    Óm je velmi jednoduchý zvuk se složitým významem. Je to celý vesmír srostlý do jediného slova, které představuje spojení mysli, těla a ducha. Je samotným srdcem jógy.
    Pozice hory

    Jak praktikovat pozici hory (Tadasana)

    Pozice hory (Tadasana) je první a základní z pozic vestoje. Budete ji často používat k přípravě na jiné ásany, ale lze ji provádět i samostatně, aby vám pomohla zlepšit držení těla.
    jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 2

    10 až 15 minut procvičování těchto pozic každý den zlepší vaši jógovou praxi. Postupem času uvidíte pozitivní efekt, který má důsledné provádění těchto strečinků na vaše delší tréninky.
    Jóga

    Jóga může zmírnit pracovní stres

    Nový výzkum naznačuje, že zaměření jógy na dech a pohyb by mohlo být klíčem k úlevě od stresu. Další studie zjistila, že jóga může být také prospěšná pro spánek a zdravé stravování.
    Jógové pozice

    Jógové pozice, které byste měli praktikovat každý den – část 1

    Některé dny prostě není možné věnovat celou hodinu józe. Ale většina dní umožní tuto 10 až 15minutovou sekvenci, která protáhne záda, hamstringy a boky.

    Jak provést předklon vsedě (Paschimottanasana)

    Předklon vsedě je klasická póza z Hatha jógy. Poskytuje dobré protažení celé zadní části těla, od lýtek přes hamstringy (zadní strana stehen) až po páteř.
    Reklama
    Reklama
    Reklama