Brabus, společnost, která se zabývá vylepšováním už tak skvostných strojů, představila trhu celou řadu novinek, mezi kterými najdeme i 911. Brabus 820 se od svého základu vzdaluje skutečně mílovými kroky. Šílená porce koní, nový motor, předělaný design a cena posunutá do jiných relací. Jízda v tomto skvostu je rozhodně celoživotní zážitek.
Nejenom Porsche, ale i Rolls-Royce prošel úpravou. Firma se dokonce pustila do snad nejodvážnějšího projektu vůbec ve spolupráci s dlouholetým kolegou, Mercedesem. G Class už se do dílen firmy Brabus podíval, nově ale přišel o střechu a stal se spíše buginou. Všechny tyto kousky jsou důkazem toho, že výrobci jedné z nejluxusnějších a nejdražších společností opravdu neznají hranice fantazie. S modelem Turbo S dokázali světu, že i tak ikonický design jako 911 jde lehce posunout dále. Stačí k tomu odvaha a trochu karbonu.
Design firmy Brabus
Originalita se nezapře. Brabus dokáže vdechnout do aut kompletně novou duši. U Turbo S 911 musel ovšem počítat i s technickými parametry, nejen se vzhledem. Vzhledem k faktu, že nové, předělané Porsche disponuje obřím motorem a až dvojnásobně zvětšenou porcí koní, na vyšší stupeň se posunula i rychlost (340 km/h). Z tohoto důvodu si museli výrobci pohrát s aerodynamikou více než kdy jindy. Všechny karbonové prvky mají pouze jediný smysl. Udržet tuhle šílenost na silnici za každou cenu.
Nejmarkantnější a na první pohled nepřehlédnutelný spoiler je vyroben pochopitelně z již zmíněného karbonu. Dodává 911 ten pravý závodní styl a tlačí ho při vysokých rychlostech velikou silou k zemi. Předek je ozdoben křidélky po bocích a dvěma velikými, černými průduchy. Společně s nizoučkým nárazníkem nemá odpor vzduchu šanci. Dokonalým doplňkem jsou samozřejmě kola. 21 palců vepředu a 22 vzadu. Brabus umí vyrobit nemožné. Tahle kulatá monstra jsou umělecké dílo.
Interiér by vydal na samostatnou kapitolu učebnic designu. Tmavě šedá se zde potkává s rudými liniemi. Prošívaná kůže dodává kabině na luxusu, karbonové doplňky pak podporují agresivní sportovnost. Tajemství úspěchu německé firmy Brabus tkví v detailech. Ty bychom mohli za volantem sledovat hodiny. Tuhle práci není třeba hodnotit. Tolik bodů ani na škále dokonalosti není.
Motor na druhou
Oproti klasickému Porsche 911 Turbo S, které disponuje motorem o objemu 3,8 l a silou 650 koní, Brabus napumpoval pod kapotu 820 koní a 950 Nm krouticího momentu. Tady končí legrace. Výrobcům se povedlo stvořit bestii, kterou nepůjde jen tak zkrotit.
Na kolik vyjde Brabus 820 peněz? 10 milionů korun už je citelně vysoké číslo. Pokud si ovšem někdo dokáže tohle Porsche pořídit, je to pravděpodobně jeho měsíční výplata. Veliká gratulace firmě Brabus. 820 se zapíše do učebnic.